Bank Citi Handlowy od teraz obsługiwane również w enova365!

Citi Handlowy – jedna z największych instytucji finansowych w Polsce – połączył siły z firmą Soneta, aby ułatwić klientom codzienne zarządzanie płatnościami.  Teraz dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o rachunku oraz błyskawiczna realizacja transakcji są możliwe bezpośrednio z systemu księgowego firmy.

Polski system klasy ERP enova365, który już od 20 lat funkcjonuje na polskim rynku, został zintegrowany z CitiConnect API.  CitiConnect API umożliwia dostęp do usług transakcyjnych i rachunku bankowego w czasie rzeczywistym oraz bezpośrednią wymianę danych między systemem finansowo-księgowym oraz bankiem. Operacje można inicjować bezpośrednio z poziomu programu ERP, z pominięciem logowania do systemu bankowości elektronicznej. Użytkownik zyskuje w ten sposób nie tylko na czasie, lecz również na sprawności własnej pracy. Bieżące rozliczenia finansowe stają się dostępne w ramach programu, stanowiącego środowisko codziennej pracy działów księgowości.

Dzięki CitiConnect API użytkownicy enova365 mogą wykonywać następujące operacje bezpośrednio z programu ERP:

  • sprawdzenie salda rachunków bankowych,
  • pobranie historii operacji za dany dzień,
  • pobranie wyciągów bankowych,
  • aktualizacja typów przelewów,
  • realizacja przelewów bezpośrednio z enova365.

Narzędzie obsługuje następujące typy przelewów:

  • krajowy (w tym ZUS),
  • Express Elixir,
  • podatki,
  • płatność podzielona (w tym także MPP okresowy),
  • przelew zagraniczny (w tym SEPA).

Nowa funkcjonalność zostanie udostępniona w ramach licencji Elektroniczne Wyciągi Bankowe enova365. Jej użycie wymaga wgrania odpowiedniego pliku w formacie dll. Licencja umożliwia także korzystanie z ponad 100 zdefiniowanych formatów importu wyciągów z różnych banków polskich i zagranicznych. Za jej obsługę odpowiada moduł enova365 – Ewidencja Środków Pieniężnych.

Cały proces odbywa się przy wykorzystaniu sprawdzonej technologii, dostarczanej obustronnie – co gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych.

– Klienci banku Citi Handlowy otrzymują możliwość uruchomienia komunikacji z bankiem bezpośrednio z naszego systemu. Proces koordynuje narzędzie Webservice, zaprojektowane tak, by maksymalnie uprościć jego konfigurację i obsługę. Nie wymaga to aktualizacji całego systemu enova365. Dzięki temu możemy szybko reagować i dostarczać klientom aktualizacje tylko w obrębie samej funkcjonalności. – mówi Agnieszka Opalińska, ekspert projektu Księgowość, odpowiedzialna w Soneta Sp. z o.o. za rozwój funkcjonalności Webservice.

– Integracja systemu enova365 i banku pozwala na znaczną cyfryzację procesów w firmie. To doskonałe narzędzie dla firmy , która chce dostosować swoje procesy do wymagań klientów i kontrahentów, oczekujących jak najszybszej reakcji. CitiConnect API szczególnie sprawdza się w połączeniu z płatnościami natychmiastowymi, pozwalając firmie zautomatyzować swoje procesy i rozliczać się w czasie rzeczywistym. To nie tylko wzrost wydajności, ale także możliwość błyskawicznych płatności Express Elixir, co ułatwia firmie podejmować decyzje i reagować w czasie rzeczywistym – mówi Sebastian Perczak Szef Pionu Bankowości Przedsiębiorstw.

Citi Handlowy, dołączając do grona banków obsługiwanych przez enova365, potęguje zyski, jakie w skali krajowej przynosi automatyzacja procesów biznesowych. Odpowiednia integracja z dostawcą oprogramowania realnie skraca czas ich realizacji, poprawiając jakość obsługi klienta. Kolejne instytucje finansowe, decydując się na taką współpracę, wychodzą naprzeciw potrzebom wspólnych odbiorców. Korzystają na tym nie tylko oni sami, lecz również cały polski biznes.

Bank Handlowy w Warszawie S.A. to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej.  Przynależność do Grupy Citi, obecnej na 95 rynkach wiodącej instytucji finansowej na świecie, sprawia, że Citi Handlowy ma wyjątkowy potencjał, by wspierać swoich klientów w realizacji ich biznesowych ambicji i planów rozwoju zarówno lokalnie, jak i globalnie. Citi Handlowy wykorzystuje globalną sieć i know-how, aby dostarczać najnowocześniejsze, cyfrowe rozwiązania działające na całym świecie. Jednocześnie doskonale rozumie otoczenia prawne dla prowadzenia biznesu w Polsce, co m.in. wynika z ponad 150 lat tradycji najstarszego polskiego banku komercyjnego. Dzięki temu Citi Handlowy wspiera rozwój swoich klientów korporacyjnych, oferując im zaawansowane i inteligentne rozwiązania ułatwiające zarządzanie finansami firmy. Stawia na rozwój narzędzi, które dają możliwość natychmiastowej reakcji i cyfrowych rozliczeń w czasie rzeczywistym.