PKO Bank Polski i Soneta integrują systemy

Lider polskiego sektora bankowego poszerza swoją ofertę dla klientów biznesowych. Serwis transakcyjny iPKO biznes został w pełni zintegrowany z oprogramowaniem kadrowo-płacowym firmy Soneta, co umożliwi realizację transakcji bezpośrednio w systemie ERP enova365.

Integracja iPKO biznes z enova365 to dedykowane rozwiązanie, umożliwiające bezpośrednią wymianę danych między systemem finansowo-księgowym oraz bankiem. Wszystkie działania dokonywane są wówczas z poziomu programu ERP, co pozwala skrócić czas pracy, eliminując dodatkowe bariery i pośredników. Operacje przestają wymagać logowania do rachunku bankowego, a Klient, operujący wewnątrz systemu kadrowo-płacowego, może sprawniej zarządzać operacjami. Bieżące rozliczenia finansowe stają się dostępne w ramach programu, stanowiącego środowisko codziennej pracy działów księgowości, ułatwiając dostęp do niezbędnych informacji.

W styczniu 2023, jako pierwszy tego typu program, integrację z iPKO biznes przeszła enova365 – oprogramowanie polskiego producenta, firmy Soneta. Tym samym każda firma, która posiada konto w PKO Banku Polskim i na co dzień pracuje w enova, może znacząco uprościć bieżące operacje finansowo-księgowe. Skrócony czas pracy przekłada się na efektywniejsze zarządzanie czasem oraz realne korzyści dla klientów.

Najważniejsze elementy integracji:

  • automatyczne aktualizowanie statusów transakcji
  • eksport zatwierdzonych przelewów
  • dostęp do bieżącego stanu rachunków
  • import wyciągów bankowych

Cały proces odbywa się przy użyciu sprawdzonej technologii, używanej od lat przez obydwie firmy. Komunikaty, wymieniane między systemami są szyfrowane i w pełni bezpieczne dzięki wykorzystaniu technologii Webservices.